Eerste dagen Cairns / duikcursus - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michael Groen - WaarBenJij.nu Eerste dagen Cairns / duikcursus - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michael Groen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Cairns / duikcursus

Door: Michael Groen

Blijf op de hoogte en volg Michael

15 November 2014 | Australië, Cairns

Eerste dagen Cairns / Duikcursus Zo heerlijk geslapen!! Om 8:30 wakker geworden,.. Dus lekker 13uur geslapen. In het hostel (Calypso) kon je heerlijk ontbijten voor $2, geroosterde toast met verschillend beleg. Na het ontbijt ging de zoektocht naar een auto beginnen. Veel mailtjes en smsjes gestuurd, en een paar uur later direct al reacties. Ook al gelijkeen afspraak geregeld voor morgen! Na gaar te zijn geworden achter m'n tablet, lekker gaan wandelen langs de zee en een lekker broodje gegeten. Weer terug aangekomen bij het hostel snel omgekleed, om hardlopend de omgeving te leren kennen. Heerlijk in een korte broek en hempje rennend in de zon langs de zee!! Na 7km was het welletjes, flink zware benen, want ging niet vanzelf... Na het douchen nog 2 afspraken gemaakt om bij een auto te kijken. Voor het avond eten naar het centrum gewandeld (iedere keer 4km heen en terug) en in een night market een bord gekocht bij de chinees, en daar mocht je zoveek opscheppen als dat er op paste... Heerlijk! Na z'n maaltijd is een wandeling wel lekker! Vandaag was het alweer tijd om uit te checken, dus vroeg opgestaan om spullen te pakken. Vervolgens lekker ontbeten en met mn spullen naar de zee gewandeld, naar de plek waar ik hzd afgesproken om een auto te bekijken. Een uurtje lekker in het zonnetje gezeten en toen kwamen ze aanrijden in een jeep. Erg stoere auto! Alles bekeken en een proefritje gemaakt (wel wennen alles aan de andere kant), bij de eerste afslag gingen mn ruitenwissers aan ipv richtingaanwijzers... Haha... Na ook de andere auto's te hebben gezien, was toch mn oog op de jeep gevallen. Een paar uur later afgesproken en na wat onderhandelen waren we eruit. Ik wilde een apk keuring, zodat ik zeker wist dat de auto in goede staat was. Na goede afspraken te hebben gemaakt gingen we beide met een goed gevoel weg. Aan het einde van de middag liep ik naar het centrum om wat boodschappen te doen en kwam ik een organisatie tegen die verschillende tours aanbood. Dezelfde organisatie waar ik van te voren de intetnet site had bekeken. Ik naar binnen, en toen ik weer buiten stond had ik een duikcursus geboekt die morgen al begint!! Na wat te hebben gegeten naar mn nieuwe hostel 'Njoy'. Voor mij savonds niet zo enjoy, want had t even moeilijk... Een dip, voelde me eenzaam en miste iedereen thuis. Na fijn te hebben geskyped en smsjes te hebben gekregen geprobeerd te gaan slapen, want morgen begon de duikcursus! De eerste dag van de cursus begon in het theorielokaal bij het zwembad. We kregen filmpjes te zien en moesten daar vragen over maken in ons gekregen boekje. In het begin lastig met het Engels, maar raakte er snel aangewend. Na de theorie les gingen we naar het zwembad om de geleerd theorie in de praktijk toe te passen. Een aantal keer achter elkaar moesten we onze duikspullen in elkaar zetten en elkaar hierop controleren. Vol gepakt liepen we naar het zwembad en kregen we oefeningen om te wennen aan het ademen onderwater. Snel ging de dag voorbij en kregen we huiswerk mee om voor te studeren. De tweede dag begon hetzelfde als dag 1 in het theorielokaal, alleen hadden we aan het einde van de ochtend ons theorie examen. Na alle theorie te hebben behandeld kregen we ons examen. Dit was erg makkelijk en met 96% van de antwoorden goed, was ik geslaagd! Smiddags gingen we weer onderwater en kregen we reddingsoefeningen en bleven we een langere tijd onderwater. Het viel ons allemaal erg tegen hoe vermoeiend het eigenlijk is... Moe maar voldaan en vol enthousiasme voor morgen gingen we naar huis terug. Voor de 3e dag ging het echte werk beginnen, we gingen duiken in het Great Barrier Reef!! Het varen met de boot duurde ruim een uur, maar lekker in het zonnetje zitten liet de tijd snel voorbij gaan. Onze duikspullen aan en we sprongen om de beurt het heldere blauwe water in. Na wat oefeningen te hebben gedaan, maakte we een lange duik zodat we konden genieten van al het moois. We zagen direct aan rifhaaf van ongeveer 2meter, en allemaal gekleurde vissen in verschillende soorten en maten en het bijzondere koraal. Erg indrukwekkend. In de middag maakte we onze 2e duik in een ander rif waar we zelfs een rog hadden gezien! De 4e dag kregen we meer tijd om te genieten van al het moois onder water. Onbeschrijfelijk hoe mooi het was, maar blij dat ik de duikcursus had gedaan! Na allemaal geslaagd te zijn, moest dat natuurlijk gevierd worden. Met de hele duikgroep lekker wat gedronken en gegeten, een mooie en gezellige afsluiting van een top duikcursus met allemaal gezellige mensen!

• 26 November 2014 - 23:28

Anja Groen:

Wat is dat leuk om je verhaal te lezen, in gedachten zie je jou belevingen voor je. Wat een helder water ook en nog steeds super weer daar. Geniet ervan jongen. groetjes

• 26 November 2014 - 23:48

Wim Dekker:

Wat een belevenissen man, geweldig. Je kunt het ook zo schrijven dat je het voor je ziet. Duik ze en op naar het volgende avontuur!

• 27 November 2014 - 12:31

Karin:

Zo dat kan je ook weer schrappen van je bucket list! Jee mooie ervaring zeg. Ben benieuwd naar je volgende avontuur! Hier is het grijs en grauw. Dus ben wel jaloers op je!

• 27 November 2014 - 13:06

Marijke Van Der Wel:

Heb je Nemo nog gezien? Geweldg moet dat zijn om boven dat rif te hangen. Leuk dat fimpje ook. Superhelder! Kijk al weer uit naar je volgende verhalen. Leuk om te lezen hoor. Enjoy!