Dubai / reis Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michael Groen - WaarBenJij.nu Dubai / reis Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michael Groen - WaarBenJij.nu

Dubai / reis Australië

Door: Michael Groen

Blijf op de hoogte en volg Michael

09 November 2014 | Australië, Cairns

Om half 8 ging de wekker, want vandaag stonden er weer grote plannen op het programma. Spullen had ik al klaar gelegd, dus snel onder de douche en naar het ontbijt. Het was een buffet, met allerlei gerechten. Van croissantje tot aardappel kroketjes en van yoghurt tot rijst. Er was zelfs havermout, dus met wat vertrouwts beginnen. Daarna toch maar wat traditioneels genomen, wat het was geen idee, iig iets met rijst en groente... Het was erg lekker. Na een stevig ontbijt, op naar de taxi die me naar het palmeiland zou brengen. Onderweg genoten van het uitzicht. Bijna bij het palmeiland aangekomen, was er een lange file door afgezeten wegen... Bleek de 'Dubai international triathlon' aan de gang. Hier direct uitgestapt en lopend verder gegaan, om ook nog een beetje iets van de wedstrijd te zien. Uiteindelijk na een flinke wandeling aangekomen bij de metro die je bovenlangs via mooie uitzichtpunten naar het eindpunt, 'Atlantis', bracht. Uit de metro gestapt bleek hier ook het loopparcours te zijn. Ook hier maar even gestopt om te kijken, en ging het toch wel kriebelen zeg. Vervolgens een kijkje genomen in het grote hotel, met luxe winkels, groot aquarium plus ernaast een gigantisch waterpark. Na even rond te hebben gelopen had ik het wel gezien en terug gegaan naar de metro. Onderweg nog een lekkere muffin en een ijskoffie met hazelnoot smaak gescoord. Toen de metro weer bij het eindpunt was aangekomen, was ook mijn eten en drinken op en vervolgens een wandeling gemaakt langs en over het strand. Hier weer een taxi genomen naar de volgende bestemming, het duurste hotel ter wereld. Hier een fototje genomen en weer met dezelfde taxi terug gegaan naar m'n hotel waar ik om 15.00uur zou worden opgehaald voor de woestijn safari!! Was precies optijd, want de toyota landcruiser stond al klaar. Ik kon gelijk voorin de auto instappen. Na wat anderen te hebben opgehaald, reden we Dubai uit via een languitgestrekte weg omgeven door zand.... Net voor we offroad gingen, werden de banden een beetje leeggelopen, zodat er meer grip was in het zand. En there we go, vol gas door het zand en over de zandduinen. Toen de zon bijna onder ging, stopten we even om wat mooie foto's te maken. Het werd snel donkerder, dus reden we verder naar een 'woestijn dorpje'. Een toeristische trekpleister, want het was een kamp met allerlei winkeltjes, en in het midden een groot podium met eromheen zittafeltjes met kussens. We kregen als groep een plek gewezen, waar we konden zitten en naar de show konden kijken. Verschillende dansen werder er getoond, en onder het genot van een bbq, zaten we lekker te eten en naar de show te kijken. Na het eten nog even op een kameel gereden, en toen was het alweer tijd om te gaan. Banden werden opgepomt en we reden weer naar Dubai. Toen ik werd afgezet direct een taxi gereserveerd voor de volgende ochtend, want toen stond mn vlucht naar Brisbane (Australië) op het programma. Al mijn spullen ingepakt en snel gaan slapen, want om 6:00 gaat de wekker. Gelukkig ging de wekker af, snel al m'n dingetjes doen en naar beneden om uit te checken. Na dit te hebben gedaan kwam precies op de afgesproken tijd de taxi aanrijden. Spullen erin en op naar het vliegveld. Hier aan gekomen een trolley gepakt, want dat gesjouw is ook zowat en mn laatste dirham besteed aan een broodje en kopje thee als ontbijt. Allemaal gesmaakt en op naar gate. Na alle checkes te hebben gehad via alle winkeltjes bij de gate aangekomen. Nog 1,5uur wachten,...dus maar een muziekje in. Toen was het zover, tijd om te boarden. Ik zat mooi naast het raam, alleen bleek er naast me een flink dikke man te zitten... Oordopjes in en film kijken maar. Net als op de vlucht naar Dubai was er nu ook weer een prima diner! Na het eten lekker in slaap gevallen en werd ik vervolgens wakker gemaakt voor het tussendoortje, een lekker stukje pizza. De tijd vloog voorbij, en werd het ontbijt alweer geserveerd. Nu waren we er al bijna. De landing werd ingezet en jahoor officieel in Australie!!! Ook hier schitterend weer. Bij aankomst direct een formulier invullen met allerlei vragen. En een lange rij voor de paspoort controle was het vervolg.... Na ruim een uur was ik aan de beurt. Weer een stempel in mn paspoort! Tas lag er al dus naar de bagage controle, ook hier weer een giga rij, want alles werd super streng nagekeken. We moesten in een rij gaan staan binnen een paar lijnen en een drugshond moest overal aan ruiken... Niks aan de hand dus kon verder naar de vertrekhal. Met een bus werd ik er naar toe gebracht, aangekomen lekker in het zonnetje op een terrasje gezeten, want kon nog niet inchecken. Lekker bakje fruit op en 2 uur van te voren mocht ik naar de incheckbalie. Hier aangekomen, moest ik het zelf doen via een computer. Was zo gedaan dus op naar de gate. Hier een lekkere groenten loempia op, om het wachten toch een beetje wat sneller te laten gaan. Voor ik het wist zat ik alweer in het vliegtuig. Naast met zat een jongen uit Zwitserland die ook alleen reisde. Leuk gepraat en gegevens uitgewisseld om contact te houden en misschien samen te reizen. Door dit gesprek vloog de tijd en waren we alweer geland in Cairns. Toen ik mn tas had gevonden, mn hostel gebeld of ze met kwamen halen. Het busje was er binnen een paar minuten, dus het was lekker dichtbij. Bij het hostel aangekomen, ingechecht en naar mn kamer gegaan. In het hostel organiseerde ze die avond een bbq om 19.30uur. Ik dacht even een powernap te doen om 16.30uur, maar werd pas om 23.30 wakker. Was kapot, dus de bbq zat er niet meer in, dan maar omkleden en lekker verder slapen!

• 16 November 2014 - 12:33

Marijke:

Hoi Michael,
    Leuk Michael om zo een beetje met je mee te kunnen reizen. Het stukje Dubai is voor ons heel herkenbaar.
    Good luck in Australie!
    Marijke v.d Wel

• 16 November 2014 - 18:54

Hettie, Koos En Llse:

klinkt goed, lekker bezig en veel doen en zien. Leuk als je een reisgenoot hebt